På spaning i London, Mint, Espacio, Heals...

Ja, det var ju rätt mycket jag hade tänkt hinna med på mina vandringar i London. Jag hade läst att det fanns en butik på Wigmore street - Mint - som tydligen var en av Paul Smiths favoritbutiker och den var jag lite nyfiken på. Den var rätt liten kan jag säga och det var några få utvalda saker. Det var en udda blandning av barockt och konsthantverk, men om jag förstod det rätt så ändrar sig sortimentet rätt ofta beroende på vad butiksägarna hittar. De verkade också jobba mycket med uppdrag till speciella kunder. Helt klart en spännande butik.

Därefter tog jag mig till Kings Road där jag hittade bland annat Espacio. Det är en designbutik med ett stort brett sortiment av designmöbler m m. Ett exempel är den här lampan som jag inte har sett tidigare eller om det kanske bara är färgen jag inte känner igen. De har en bra hemsida med hela sortimentet.

På Kings road ligger också Heal's som har massor av porslin, glas och prylar. Perfekt för julshopping om det inte hade känts lite för tidigt för det. Funderade på att köpa med mig de här, Urban Bar, martiniglasen hem, men avstod i sista stund. Vilket jag säkert kommer att ångra.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...